Category Archives: Berita Misteri

Pengalaman Seram seorang pekerja hotel…SERAM!!!

Pengalaman Seram seorang pekerja hotel…SERAM!!!

 

hotel

 

Kisah seram yg akan NH paparkan ini berlaku di sebuah hotel, ianya terjadi pada salah seorang pekerja housekeeping di hotel tersebut.. Nh nasihatkan pada korang jangan sekali-kali membaca kisah ini selepas 12 malam, bimbang kisah seram ini akan terbawa-bawa di dalam mimpi korang nanti..

Kejadian ini berlaku sewaktu hadi bekerja pada shiff malam. Hadi yg di tugaskan menghantar barang- barang keperluan untuk tetamu yg menginap di bilik hotel tersebut ,hanya bertugas seorang diri pada malam itu.. Kebetulan pula supervisor yg sama shiff dgn hadi ketika itu telah mengambil cuti sakit.. Terpaksalah dia yg menjalankan segala urusan pada malam tersebut…

Bunyi deringan talipon yg tidak putus di bilik department housekeeping itu memecah kesunyian malam.. Hadi dengan penuh sabar menjawab semua panggilan tersebut, Walaupun dia seakan merasa serba tidak kena pada malam itu, Akan tetapi dia tetap menjalankan tugasnya dengan penuh rasa tanggungjawab sebagai pekerja yg berdidikasi.. Mungkin sebab kerana itulah jugalah dia sering  mendapat kepujian dan anugerah pekerja terbaik selama 3 tahun berturut-turut..

poc

Jam yg di pakai oleh Hadi sudah menunjukkan ke angka 10.30 malam. Bermakna Hanya setengah jam saja lagi waktu kerjanya akan berakhir. Dia yg sedang berdiri di balkoni luar offis tingkat 4 itu khayal melihat permandangan ke arah theme park yg menempatkan kolam mandi serta bermacam permainan khas buat pelanggan-pelanggan yg menginap di hotel tersebut.. terlihat beberapa pekerja sedang sibuk mengemas kawasan theme park yg  beroperasi sedari pagi tadi..

suasana ketika itu terlalu sunyi, mungkin kerana tetamu sudah mula masuk ke dalam bilik masing-masing untuk merehatkan diri.. Hadi yg masih berkhayal itu tiba-tiba tersentak apabila bunyi talifon berdering kuat dari dalam office, Dia terus masuk dan menjawab panggilan itu. ganggang talifon di lekapkan pada telinganya, Sayup-sayup kedengaran suara seorang perempuan sedang menangis, hadi berasa pelik, dan tertanya-tanya, mengapa tetamu itu menangis.. di skrin talifon pula terpapar nombor bilik pemanggil.. setelah pertanyaan demi pertanyaan Hadi lontarkan pada tetamu itu hanya di jawab dengan esak tangis berterusan. Hadi, Tanpa berfikir panjang terus keluar menuju ke bilik tetamu yg agak jauh dari office nya itu.. fikir Hadi, mungkin tetamu itu berada dalam kesulitan dan memerlukan bantuan darinya..

Entah kenapa Jantung Hadi berdegup kencang, kini dia telah tiba di hadapan pintu bilik yg bernombor 3318 itu, dia yg terlalu risau terus menekan loceng bilik tersebut berkali-kali.. tapi malangnya tiada jawapan yg di berikan, dadanya mula berdebar-debar memikirkan apa yg berlaku di dalam bilik tersebut  sehingga membuatkan tetamu itu menangis.. setelah puas dia memanggil dan langsung tiada jawapan yg di terima, dengan segera hadi menyeluk koceknya mengambil master key yg sememangnya di bawa kemana saja dalam waktu kerja pada malam itu, Hadi nekad membuka pintu bilik tersebut walaupun tindakannya itu salah kerana dia boleh di tuduh menceroboh bilik tetamu.. tapi semua itu tidak penting baginya, niatnya hanya ingin membantu..

Pintu bilik dibuka perlahan, suasana di dalam bilik gelap gelita, seakan tiada tetamu yg menyewa bilik itu, Hadi memetik suis lampu, perlahan-lahan dia melangkah masuk sambil meninjau-ninjau keadaan dalam bilik itu, sah!! memang tiada siapa.. bilik tersebut masih dalam keadaan kemas.. Hadi seperti tidak percaya, hatinya tertanya-tanya siapakah pemanggil misteri tadi?? bulu roma hadi sudah mula meremang, fikirannya sudah mula menangkap apa yg berlaku sebenarnya, cerita-cerita seram yg di sampaikan oleh rakan-rakannya mula berlegar-legar di fikiran Hadi..barulah dia teringat, bilik yg dia berada sekarang ini pernah digelar bilik berhantu oleh rakan-rakannya.. mereka sering terdengar suara orang memita tolong dari arah bilik ini, dan ramai tetamu yg menginap di bilik ini sering diganggu dengan bunyi barang di baling dengan kuat..

Tiba-tiba Hadi tersentak!! dia terkejut apabila merasakan seolah-olah telinganya di hembus dengan nafas yg kuat.. serta merta badannya mengigil dan perasaan takut menyelubungi dirinya, tanpa berlengah Hadi terus berlari ke arah pintu, di pulas-pulas tombol pintu itu tapi malangnya pintu tersebut tidak boleh di buka,  serentak itu jelas kedengaran di telinga hadi suara seseorang sedang menangis dan hadi terus menoleh ke belakang…

Alangkah terkejutnya Hadi apabila mendapati susuk tubuh di balut kain kafan yg lusuh di tambah dengan wajah yg cukup menyeramkan sedang berdiri beberapa meter sahaja di hadapannya.. dan kini lembaga itu semakin menghampiri hadi, tubuh hadi menjadi kaku tidak bergerak, kakinya seperti di gam pada lantai. kini wajah lembaga itu betul-betul dihadapannya, bau hanyir menusuk hidung hadi, jelas kelihatan ulat-ulat memenuhi wajah lembaga itu, amat mengerikan di tambah lagi ketika lembaga itu menyeringai seolah-olah mahu menerkamnya, dia yg sudah ketakutan terus menjerit-jerit seperti orang di rasuk histeria, dan Hadi terus rebah di tepi pintu bilik tersebut..

tepat pukul 12 malam, pak kasim yg bertugas sebagai pakcik guard memulakan tugasnya meronda kawasan hotel, setiba di blok 3 pak kasim terpandang pada satu pintu bilik yg terbuka luas, dan bilik tersebut terang menderang dengan limpahan cahaya lampu. pak kasim yg berasa pelik dan curiga terus menuju ke bilik tersebut, terkejut pak kasim bila mendapati Hadi terbaring di sisi pintu bilik yg terbuka luas itu.. sekali lagi pak karim terkejut bila mendapati, terdapat tanah bertaburan di atas lantai bilik tersebut… dan bau yg meloyakan tekaknya..

Keesokkan harinya, Seluruh pekerja hotel kecoh dengan kejadian yg menimpa Hadi.. Sehingga memaksa pihak hotel membuat siasatan terhadap insiden yg menimpa hadi pada malam itu, Bilik 3318 itu pula tiba-tiba di tutup serta merta supaya tidak di sewakan kepada tetamu buat sementara waktu, berita penutupan bilik tersebut menyebabkan semua pekerja berasa pelik dengan tindakan itu, pelbagai andaian di buat oleh semua pekerja di situ, akan tetapi pihak atasan hanya mendiamkan diri dan merahsiakannya sehingga kini..

Selepas kejadian itu Hadi demam selama seminggu, pengalaman itu menjadi kenangan pahit yg tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya.. akan tetapi hadi tetap meneruskan kerjanya di hotel tersebut, dia kini telah di naikkan pangkat menjadi supervisor department housekeeping.. setiap kali dia melalui bilik 3318, hatinya akan rasa berdebar walaupun bilik itu masih lagi di tutup.. misteri bilik 3318 itu hanya terus tinggal misteri sehingga kini dan mungkin sehingga ia di buka semula untuk tetamu baru, adakah tetamu itu anda?

MISTERI ALAM BUNIAN…SERAM!!!

MISTERI ALAM BUNIAN…SERAM!!!

 

bunian

”Mak!! mak!! kawan zana nak pinjam telekung lah, kawan zana nak solat” zana memanggil ibunya yg baru sahaja selesai solat.. ”mana kawan zana tu mari tunjuk dekat mak”  jawab ibunya hendak menduga.. zana pula seolah2 menarik tangan kawannya itu.. ” ala, dia malu lah mak dia taknak jumpa mak” zana kemudian berlalu pergi…

itulah salah satu gangguan yg dialami oleh zana, anak saudara aku.. zana boleh melihat benda2 yg kita tak nampak dengan mata kasar.. kadang2 zana rasa dia sentiasa diekori sesuatu.. ada yg ingin berdamping dengannya.. kesian zana, emosinya seringkali terganggu dek kerana gangguan itu…

ada sekali akak aku terdengar zana berbual2 sorang diri di halaman rumah..”Awak jangan lah naik..badan awak dahlah berat.. zana tak kuat nak kayuh basikal ni” tiba2 bulu roma akak aku meremang bila mendengar perbualan zana.. masa itu akak aku sibuk menyapu sampah.. terus akak aku tanya dengan sapa dia bercakap?? ” ni… budak ni kawan zana, dia dah lah berat, nak tumpang basikal zana pulak mak.. jawab zana.. budak kecil yg belum tahu apa2.. ” wei!! tolonglah!!!… jangan ganggu anak aku!!.. kau pergilah jauh2.. dan sepantas kilat akak aku menarik zana masuk ke rumah… zana pula ketawa dan mengejek2 kawan dia tu.. ” ”padan muka kena marah dengan mak aku…hahaa…” banyak lagi benda2  yg pelik zana boleh lihat..tapi tak semua yg diceritakan kpd kami.. kadang2 zana termenung sendiri.. melayan perasaannya… entah apa yg difikirkan…

adakala akak aku rasa tertekan dengan gangguan yg dialaminya, ada masanya juga dia rasa seram yg amat sangat, tapi bila di fikirkan yg dia sama2 mahluk ALLAH, akak aku redha.. pernah ketika akak aku tidur dia rasa katil dia seperti ada orang sedang duduk.. cepat2 dia keluar dari bilik tu… pada hari yg lain pula bila akak aku di dapur nak memasak, akak aku terbau aroma kopi yg sangat harum, sedangkan akak aku tak ada pun bancuh kopi?? akak aku hanya diam dan buat tak tahu saja..

gangguan ini penah kami alami ketika berkunjung kesini.. yang paling kerap kami dengar orang sedang berjalan.. ”prap, prap, prap” bunyi lantai dipijak.. sedangkan masa tu tiada siapa pun di atas.. pelik, tapi kami dah faham dan kami buat tak tahu.. ”biar jelah dia nak tumpang lalu” kata mak dengan nada berbisik…

aku pernah sekali diganggu masa tidur..aku paling suka tidur dekat rumah atas sebab sejuk je..maklumlah rumah kampung.. masa baru aku nak terlelap tu aku terasa yg ada orang berjalan kat tepi tilam aku.. aku dah rasa lain macam, tak berani pula aku nak tengok sapa dia..aku cuba baca apa yg patut…dah lama sikit, aku jeling2 sekitar ruang tu tengok takde saper2…huhuu…badan dah rasa seram sejuk jer, dah lah gelap.. nasib baik dia tak kacau lebih2… kalau tidak tak tahu lah…
tak terkecuali anak saudara aku yg bernama shahirah.. masa tu dia tidur dibilik bawah.. orang lain dah tidur, dia pulak terdengar org sedang menyangkul tanah, serta orang sedang menangis.. sayup2 di tepi tingkap bilik… sampai ke subuh orang semua bangun dia menangis mintak tolong teman pergi toilet..hari dah siang barulah dia ceritakan semuanya pada kami.. lepas kejadiaan tu dia dah taknak ikut kami jika kami ke sini… trauma katanya..
pernah juga akak aku memanggil seorang ustaz untuk tengok2kan rumah dia.. bila ustaz tu datang, dari jauh ustaz tu dah rasa ada yg tak kena.. apa yg ustaz tu katakan setelah tengok2kan rumah ni?? yg membuatkan kami terkejut, ustaz tu beritahu akak aku, rumah akak aku ni ramai yg menumpang.. benda ni dah lama menetap dekat sini.. banyak!! bukan sikit2.. dekat bawah rumah lain, dekat belakang rumah lain, dan di ladang sawit tu pun lain..??? betul ker…dari gangguan yg akak aku alami mungkin benarlah kata ustaz tu…
sejak berubat dengan ustaz, alhamdulillah dah semakin kurang gangguan dari benda tu.. dan kekerapan bunyi lantai dipijak dah tak kedengaran lagi.. mungkin dia dah pindah sebelah kot..kat ladang sawit tu.. sebab tulah anak pakcik yg hantar kat jemputan  kawin tu ternampak ada rumah disitu.. mungkin juga ALLAH nak tunjukkan pada akak aku yg org tu dah berpindah.. wallahualam…

jadi apa kisah selanjutnya tentang pakcik yg datang untuk memastikan sendiri ada orang tinggal atau tak di sebelah rumah akak aku yg penuh dengan ladang sawit semata2 tu?? betul2 ke orang dengan tu datang masa belangsung majlis perkahwinan dirumahnya?? jawapannya ada pada part yg terakhir, part yg ke 4.. dan aku akan bagi korang kejutan.. apa kejutannya?? ikuti kisah Misteri Alam Bunian ini sehingga ke part yg terakhir tidak lama lagi… khas untuk korang..

Kisah seram…penghuni surau lama

Kisah seram…penghuni surau lama

 

surau

Seperti yg diceritakan oleh akak aku, surau ni sudah lama terbiar, dah bertahun2.. dulu ada seorang hamba Allah ni rajin jaga surau ni, tapi disebabkan dia dah tua dan uzur maka dah tak ada lagilah org yg nak menjaga surau tersebut.. biasalah, bila dah kosong mesti benda2 halus ni tumpang.. sebab tulah secara tak sengaja aku terakam gambar entiti tu, yelah semua tu dgn keizinan-Nya..

Berbalik pada kisah surau ni.. kisah bermula pada satu petang nan senja.. ada sepasang suami isteri ni dari kampung yg sama, keretanya mengalami kerosakan.. masa tu dorang nak ke bandar.. tapi disebabkan kereta dah buat hal, dorang pakat terus hantar kat bengkel dalam kampung tu juga..

Lama juga dorang tunggu si pomen tu baiki kereta dorang, si isteri pulak dah bosan menunggu lalu dia minta izin kat si suami biar dia balik dulu, berjalan kaki.. mula2 si suami tak bagi, dah nak siap ni tunggu jelah kejap! lagipun dah nak magrib ni!  marah suaminya..

Tapi isterinya berdegil nak jalan jugak” kalau abg dah siap nanti ambillah sy dekat surau depan tu, sy boringlah tunggu macam ni” ngomel si isteri tadi dan terus pergi..si isteri ni jalan punya jalan sampailah dia di surau tu dan dia duduk kat tangga surau untuk berehat, sambil2 menjeling ke arah bengkel yg tak jauh dari surau tersebut…

Tiba2 ada org tua bertongkat sambil terbongkok2 menyapa dia..” anak tunggu sapa? soal pakcik tu.. ”eh, erk..erk.. sy tunggu suami saya” jawabnya tergagap2 sebab terkejut tiba2 je org tua tu muncul dari arah depan dia.. ”kalau macam tu mari kita solat berjemaah  sekali” ajak org tua tu pada dia… ”takpelah pakcik kejap lagi suami sy datang ambil sy” dia memberi alasan sambil meninjau2 kearah bengkel tersebut..”

Dia rasa pelik sebab surau ni kan dah tak digunakan lagi.. baru jer dia nak bagitau pakcik tu, bila ditoleh,org tua tu dah ghaib macam tu jer.. tiba2 dia terhidu bau yg sangat harum.. apa lagi, dia terus lari sekuat hati pergi ke bengkel tu balik semula, dengan nafas tercungap2 dan dalam keadaan menggigil dia tarik tangan suami dia ajak balik.. kebetulan kereta dah pun siap dibaiki..

Si suami bertanya ” kenapa dgn awak ni mcm nampak hantu jer” tapi si isteri ni diam tak jawab apa2.. tiba je di rumah barulah dia ceritakan pada suami dia yg dia nampak seorang tua kat surau tu, terkejut lah si suaminya dengar cerita si isteri tadi… esoknya hebohlah satu kampung yg surau tu dah ada penghuni baru, dan ada juga penduduk kampung yg pernah ternampak kelibat org tua sedang bersolat dalam surau tu…

Persoalannya sekarang siapa org tua tu? jin islam? org bunian atau.. mungkin juga org tua tu nakkan org kampung mengimarahkan kembali surau tersebut.. siapa tahu kan? wallahualam, Allah sahaja yg mengetahuinya…