Category Archives: Video Misteri

Video

hantu beruang

images

hantu beruang

[media id=30 width=500 height=400]

Berhati hatilah saat kencing di sekitar pohon jgn sampai setan mendekatimu.
hantu beruang,  hantu beruang misteri, hantu beruang foto, hantu beruang gambar, hantu beruang video, hantu beruang toyol, hantu beruang  cari, hantu beruang melayu, hantu beruang peristiwa, hantu beruang hantu, hantu beruang malaysia, Hantu Cermin hantu, hantu beruang bf1, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri artis, misteri cari, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon,misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri hantu, misteri kl, misteri bf1, hantu misteri, hantu foto, hantu beruang, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu artis, hantu cari, hantu melayu, hantu layu, hantu melay, hantu malaysia, hantu indon, hantu indo, hantu beruang, hantu takut, hantu teman, hantu hantu, hantu kl, hantu bf1,misteri gay, foto hantu, gambar hantu, video hantu, kawan hantu, toyo hantu, artisgay, cari hantu, hantu melayu, takut hantu, teman hantu, hantu hantu, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, hantu, kl, bf1, cari misteri, cari toyo, cari gambar, cari cari, cari teman, cari bf1

KUNTILANAK KAMAR MAYAT Movie Trailer [HD]

KuntilanakKamarMayat

KUNTILANAK KAMAR MAYAT Movie Trailer [HD]

[media id=187 width=500 height=400]

Kuntilanak Kamar Mayat merupakan film Indonesia yang dirilis pada 19 Maret 2009. Film ini dibintangi antara lain oleh Julia Perez, Mandala Shoji, Rizky Mocil, Imelda Lubis, dan Uwie Jasmine.

Sinopsis

Andini (Imelda Lubis) seorang mahasiswi selalu bermimpi tentang kakaknya, Miranda (Uwi Jasmine) yang bekerja sebagai perawat rumah sakit. Rasa rindu Andini makin bertambah sejak Miranda pergi meninggalkan rumah karena mutasi pekerjaannya. Mimpi itu pun berubah menjadi penampakan. Kejadian penampakan itu membuat ia, Robby pacarnya, dan Mocil (Rizky Mocil) teman kuliah pergi mencari kabar Miranda.

Andini mendapat informasi dari Vivian, teman Miranda mengenai tempat tinggal dan rumah sakit tempat Miranda bekerja. Semakin ia mengetahui tentang kakaknya semakin sering pula ia dihantui oleh penampakan. Andini terkejut begitu mengetahui kenyataan tentang kakaknya hamil 5 bulan dan itu alasan yang membuatnya pergi dari rumah.

Andini pergi menemui Dokter Indra (Mandala Shoji) teman kerja Miranda. Indra terakhir melihat Miranda pada malam ketika Indra berkunjung kerumah Miranda. Sejak saat itu ia pun sering diganggu oleh penampakan–penampakan yang menakutkan, bahkan sosok kuntilanak yg ia jumpai ketika ia bekerja di kamar mayat. Sarah (Julia Perez) tunangan Indra yang juga teman kerja Miranda juga sering dihantui kuntilanak yang ia temukan di kamar mayat. Kejadian ini membuat Indra stres.

Pemeran

Julia Perez
Mandala Shoji
Rizky Mocil
Imelda Lubis
Uwie Jasmine

Produser

Gope T. Samtani
Subagyo S

KUNTILANAK KAMAR MAYAT, KUNTILANAK KAMAR MAYAT  treler baru, KUNTILANAK KAMAR MAYAT  treler foto, KUNTILANAK KAMAR MAYAT  treler kostum, KUNTILANAK KAMAR MAYAT  treler filem, trailer filem KUNTILANAK KAMAR MAYAT , KUNTILANAK KAMAR MAYAT  treler, KUNTILANAK KAMAR MAYAT  treler filem, treler filem KUNTILANAK KAMAR MAYAT , KUNTILANAK KAMAR MAYAT treler filem, filem lucu KUNTILANAK KAMAR MAYAT , KUNTILANAK KAMAR MAYAT  klip video lucu, KUNTILANAK KAMAR MAYAT  skrip, filem-filem lucu KUNTILANAK KAMAR MAYAT , KUNTILANAK KAMAR MAYAT trailer filem terbaru, playlist, treler foto, treler filem web, treler filem video, putar treler filem, treler filem hantu youtube, treler filem terbaru, update treler filem, treler filem, filem super foto, treler filem hantu, filem super web, menonton filem treler online, menonton treler filem, filem super video, melayu, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, kl, bf1,

Penangkapan Hantu Penanggal/Balan-balan ….

Penangkapan Hantu Penanggal/Balan-balan ….

[media id=283 width=500 height=400]

Hantu Penanggal atau juga dikenali sebagai hantu tengelong di negeri Kedah merujuk kepada seseorang, biasanya wanita, yang menuntut ilmu hitam bagi sesuatu kepentingan.

Mereka yang menuntut ilmu ini mampu menceraikan kepala dengan badan mereka dan kepala mereka mampu terbang dengan tali perut terurai-urai. Darah yang menitik dari tali perut mereka dipercayai berbisa dan akan menyebabkan kudis kepada mereka yang terkena.

Mereka yang menuntut ilmu penangalan biasanya akan menyimpan setempayan cuka bagi memeram urat perut mereka agar kecut sebelum bercantum masuk kembali kedalam badan asal mereka. Dipercayai sekiranya tubuh mereka dijumpai orang dan diterbalikkan, kepala mereka akan bercantum secara terbalik, dengan itu rahsia mereka akan terbongkar.

Penangalan dipercayai suka darah perempuan yang bersalin, dan sekiranya mereka menghisap darah tersebut, wanita bersalin itu akan mati akibat tumpah darah. Oleh itu, biasanya disekeliling rumah wanita bersalin (masa dahulu, rumah dibina bertiang), diletakkan sejenis daun yang berduri.

Dipercayai penanggalan takut hendak mendekati rumah tersebut kerana bimbangkan tali perutnya tersangkut kepada duri tersebut.

Ketika penanggalan terbang, ia dipercayai berupa cahaya putih berkilauan, dari urat perut mereka yang terburai itu.

Hantu Penanggalan dikatakan dituntut oleh seseorang wanita bagi membantunya mengekalkan kecantikannya, membunuh musuhnya, menjaga tanaman atau peliharaan daripada pencuri dan lain-lain.Hantu Penanggal dikenali Manananggal atau wakwak dalam masyarakat Filipina.

Hantu ini menyerupai pontianak dalam budaya masyarakat barat. Ia makhluk makan manusia dan ahli sihir yang jahat. Mitos Manananggal popular di wilayah Visayas di Filipina, terutama di provinsi barat Capiz, Iloilo dan Antique.

Manananggal dikatakan takutkan bawang putih dan garam. Makhluk ini juga dikatakan mengelakkan diri dari pisau belati, cahaya, cuka, rempah-ratus dan ekor ikan pari-pari yang dibuat sebagai cemeti. Makhluk yang sama juga dikatakan boleh ditemui di Indonesia.

Berbeza dengan hantu Penanggalan di Malaysia, versi Filipina adalah wanita yang lebih tua tetapi cantik dan mampu menanggalkan badan bukan hanya kepala sahaja.

Hantu Penanggal ni katanya ditangkap di Sabah,dulu masa kecik-kecik ada la baca kisah hantu penanggal atau balan-balan ni kat dalam buku cerita kanak-kanak,masa tu takde rasa apa pun,sebab hanya ilustrasi je kan,kali ni dapat tengok video la pulak wei,uhhh seramnya siang-siang hari ni.

Kepala tu pulak asik goyang-goyang je,betul atau tak,tak dapat la mata cikmin nak pastikan.

Kira hebat la orang yang berjaya menagkapnya,pastu sumbatkan kepala hantu tu dalam plastik beras jek.

Okey la semua,cikmin nak bersiap-siap ni sebab nak berbuka puasa di luar,iftar semalam ada masak Mee Kari tapi tak sempat nak taip resepinya.Lain kali je la ye.Selamat Berbuka buat semua.

Penangkapan Hantu, Penangkapan Hantu foto, Penangkapan Hantu gambar, Penangkapan Hantu video, Penangkapan Hantu indon, Penangkapan Hantu misteri, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri cerita, Penangkapan Hantu aneh, misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu cari, hantu melayu