Tag Archives: haji

AJAIB ! – KUCING MENYENTUH KA’BAH

Kucing

AJAIB ! – KUCING MENYENTUH KA’BAH

[media id=212 width=500 height=400]

Kejadian ini, dimana saat kamera men-shoot, penampakan kucing berjalan menyentuh  ka’bah, biasa, atau ajaib?. Semua kejadian adalah Taqdir Illahi, kucing bisa  apa saja dan bisa saja gak pengen nyentuh apa-apa, tu kucing nyentuh ka’bah seperti pengakuan bahwa ibadah ini adalah haq-kebenaran

kiblat ini haq kebenaran arah sholat dan juga sholat pun adalah haq, haji memiliki sunnah menyentuh kabah, keinginan megang kabah, nah mahluk Allah ini pun juga pengen, emang manusia aja…

pikir dong, mikir, ini cuma salah satu kejadian keajaiban yg Allah unjukkan pada kita,simak semua video jampanx,masih banyak lagi tuh, dari sains juga ada.

Allah maha BAIK, Dia pertunjukkan kekuasaan-Nya, untuk menunjukkan Islam itu BENAR, TANDA itu tentunya dijaman ini diperlukan, sebagai ketegasan pd kita mahluk yg lemah,RAHASIA itu, kenapa Allah mempertunjukkan kekuasaan-Nya dengan porsi yang lebih, agar MANUSIA tidak RAGU2 dgn kebenaran itu sendiri, kalo udah mati-celakalah bagi orang yg ingkar

KUCING MENYENTUH KABAH,KUCING MENYENTUH KABAH misteri,KUCING MENYENTUH KABAH foto, KUCING MENYENTUH KABAH gambar, KUCING MENYENTUH KABAH video, KUCING MENYENTUH KABAH toyol, KUCING MENYENTUH KABAH melayu, KUCING MENYENTUH KABAH peristiwa, KUCING MENYENTUH KABAH malaysia, KUCING MENYENTUH KABAH bf1, misteri foto,misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon, misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri kl, misteri bf1, KUCING MENYENTUH KABAH misteri,KUCING MENYENTUH KABAH foto, KUCING MENYENTUH KABAH video,KUCING MENYENTUH KABAH melayu, KUCING MENYENTUH KABAH layu, KUCING MENYENTUH KABAH melay, KUCING MENYENTUH KABAH malaysia,KUCING MENYENTUH KABAH indon, KUCING MENYENTUH KABAHindo, KUCING MENYENTUH KABAH indonesia, KUCING MENYENTUH KABAH teman, KUCING MENYENTUH KABAH kl,KUCING MENYENTUH KABAH bf1,misteri, gambar hantu batu, video hantu batu, kawan KUCING MENYENTUH KABAH,toyo KUCING MENYENTUH KABAH, cari KUCING MENYENTUH KABAH, KUCING MENYENTUH KABAH melayu, misteri, foto, gambar, video, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia,takut,bf1,

NASA Menyembunyikan Misteri Di Sebalik Kota Mekah

NASA Menyembunyikan Misteri Di Sebalik Kota Mekah

mekah1-300x190

NASA Menyembunyikan Misteri Di Sebalik Kota Mekah

Firman Allah Ta’ala yang bermaksud: “Allah telah menjadikan Kaabah, rumah suci itu sebagai pusat bagi manusia.” (Surah Maa’idah: 97)

“Neil Amstrong telah membuktikan bahwa kota Mekah yang terletaknya Kaabah adalah pusat kepada planet Bumi.”

Sebenarnya di dalam Al-Quran terlebih dahulu membicarakan perkara ini, sebagai hamba Allah yang diberikan akal fikiran perlulah meneliti dan berfikir disebalik rahsia-rahsia yang terkandung didalam ayat-ayat suci Al-Quran Al-Karim.

Diantara Kalam-kalam Allah Ta’ala mengenai Mekah Pusat Bumi

Firman Allah yang bermaksud:

“Demikianlah Kami wahyukan kepadamu al-Quran dalam bahasa Arab supaya kamu memberi peringatan kepada Ummul Qura (penduduk Mekah) dan sekalian penduduk dunia di sekelilingnya (negeri-negeri di sekelilingnya).” (asy-Syura: 7)

Kata “Ummul Qura” bererti induk bagi kota-kota lain, dan kota-kota di sekelilingnya, menunjukkan Mekah adalah pusat bagi kota-kota lain, dan yang lain hanyalah berada di sekelilingnya.

Lebih dari itu, kata “ummu” (ibu) mempunyai erti yang cukup penting dan luas di dalam peradaban Islam. Sebagaimana seorang ibu adalah sumber dari keturunan, maka Mekah juga merupakan sumber dari semua negeri lain serta keunggulan di atas semua kota.

mekah2

Allah berfirman lagi yang bermaksud:

“Wahai jin dan manusia, jika kamu sanggup menembusi (melintasi) penjuru langit dan bumi, maka lintasilah, kamu tidak dapat menembusinya kecuali dengan kekuatan (ilmu pengetahuan).” (ar-Rahman: 33)

Kata “aqthar” adalah bentuk jamak dari kata “qutr” yang bererti diameter, dan ia mengacu pada langit dan bumi yang mempunyai banyak diameter.

Berdasarkan ayat ini dapat difahami bahawa diameter lapisan-lapisan langit itu di atas diameter bumi (tujuh lempengan bumi). Jika Mekah berada di tengah-tengah bumi, dengan itu bererti bahawa Mekah juga berada di tengah-tengah lapisan-lapisan langit.

Selain itu ada hadis yang menerangkan bahawa Masjidil Haram di Mekah, tempat kaabah berada itu ada di tengah-tengah tujuh lapisan langit dan tujuh lapisan yang membentuk bumi.

Nabi Muhammad SAW bersabda maksudnya: “Wahai orang-orang Mekah, wahai orang-orang Quraisy , sesungguhnya kamu berada di bawah pertengahan langit.”

Berdasarkan penelitian di atas, bahawa Mekah berada pada tengah-tengah bumi (pusat dunia), maka benar-benar diyakini bahawa Kota Suci Mekah, bukan Greenwich, yang seharusnya dijadikan rujukan waktu dunia. – (Dipetik dari Eramuslim “Makkah Sebagai Pusat Bumi” Oleh Dr. Mohamad Daudah)

mekah3

Neil Amstrong membuktikan bahwa kota Mekah yang terletaknya Kaabah adalah pusat kepada planet Bumi, sedangkan Al-Quran sejak 1400 tahun yang lalu telah berbicara mengenai kota Mekah dan kaabah adalah pusat bumi ini.

Ketika kali pertama Neil Amstrong melakukan perjalanan ke luar angkasa dan mengambil gambar planet Bumi, dia berkata, “Planet Bumi ternyata bertumpu di area yang sangat gelap, dan di manakah ia berpusat?.” Fakta ini telah diteliti melalui sebuah penelitian Ilmiah.

Para angkasawan telah menemui bahawa planet Bumi itu mengeluarkan satu radiasi, secara rasmi mereka mengumumkannya di Internet, tetapi sayangnya 21 hari kemudian website tersebut hilang dan seperti ada alasan tersembunyi di sebalik penghapusan lama web tersebut.

Setelah melakukan penelitian lebih lanjut, ternyatalah radiasi tersebut berpusat di kota Mekah, dan tepatnya berasal daripada Kaabah. Yang mengejutkan adalah radiasi tersebut bersifat infinite (tidak berakhir). Perkara ini terbukti ketika mereka mengambil foto planet Mars, radiasi tersebut masih berlanjutan. Para peneliti Muslim mempercayai bahawa radiasi ini memiliki karakteristik dan menghubungkan antara Kaabah di planet Bumi dengan Kaabah di alam akhirat.

mekah4

Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, terdapat suatu area yang bernama ‘Zero Magnetism Area’, di mana apabila kita mengeluarkan kompas di kawasan tersebut, maka jarum kompas tersebut tidak akan bergerak sama sekali kerana daya tarikan yang sama besar antara kedua kutub .

Itulah sebabnya jika seseorang tinggal di Mekah, maka dia akan hidup lebih lama, lebih sihat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh banyak kekuatan graviti. Oleh sebab itu lah ketika kita mengelilingi Kaabah, maka seakan-akan diri kita dicas oleh suatu tenaga misteri yang menyebabkan kita bertenaga ketika mengelilingi kaabah dan ini adalah fakta yang telah dibuktikan secara ilmiah.

Penelitian lainnya menyatakan bahawa batu Hajar Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga boleh terapung di air. Di sebuah muzium di negara Inggeris, terdapat tiga buah potongan batu tersebut (dari Kaabah) dan pihak muzium juga mengatakan bahawa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem suria kita.

mekah5

Rasulullah SAW bersabda:

“Hajar Aswad itu diturunkan dari syurga, warnanya lebih putih daripada susu, dan dosa-dosa anak cucu Adamlah yang menjadikannya hitam.” (Jami’ al-Tirmidzi al-Hajj)

“Hajar Aswad dari batu-batuan Syurga dan tidak ada suatu benda di bumi yang turunnya dari Syurga selain batu itu.” (HR. Thabrani)

Wallahu’alam….

TELUR BERKALIMAH ALLAH

kulittelur

TELUR BERKALIMAH ALLAH

KUALA BELAIT – Seisi keluarga yang sedang menyediakan bunga telur untuk majlis khatam al-Quran di salah sebuah sekolah agama dekat sini gempar dan takjub apabila mendapati sebiji daripada 30 biji telur bakal dijadikan sedekah pada majlis bertulisan jawi kalimah suci Allah.

Ketua keluarga itu, Awang Haji Jainal Amit yang merupakan salah seorang pekerja Syarikat Minyak Brunei Shell memberitahu Media Permata hari ini, keganjilan pada telur berkenaan mula disedari oleh anak perempuannya ketika menyiapkan bungkusan bunga telur yang bakal dijadikan sedekah pada majlis itu.

Awang Haji Jainal yang ingin mendapatkan kepastian berkenaan kalimah itu kemudiannya membawanya untuk ditunjukkan kepada salah seorang guru agama yang mengesahkan bahawa ia adalah kalimah suci Allah.

Beliau dan keluarga bagaimanapun bercadang menyimpan telur itu sebagai peringatan besarnya kuasa Illahi sehinggakan telur yang hendak dijadikan sedekah bagaikan turut berzikir memuji keEsaannya.


telur, telur musik, telur video, telur foto, telur cinta, telur berita, telur awek, telur kontraksi, telur Hiburan, telur malaysia, telur Melayu, telur Indon, telur Indonesia, telur gambar, telur cerita, telur pilihan, telur kl, telur bf1,Berita Hiburan musik, Berita Hiburan video, Berita Hiburan, Berita, Hiburan cinta, Berita Hiburan berita, Berita Hiburan awek, Berita Hiburan kontraksi, Berita Hiburan Hiburan, Berita Hiburan malaysia, Berita Hiburan Melayu, Berita Hiburan, Berita Hiburan Indonesia,Berita Hiburan gambar, Berita Hiburan cerita, Berita Hiburan pilihan, Berita Hiburan kl, Berita Hiburan bf1, Artis musik, Artis video, Artis foto,Artis berita, Artis awek, Artis kontraksi, Artis Hiburan, Artis malaysia, Artis Melayu, Artis Indon, Artis Indonesia, Artis gambar, Artis cerita, Artis pilihan, Artis kl, Artis bf1, Artis foto, Artis Indon, Artis cinta, hiburan malaysia, hiburan melayu, hiburan korea, hiburan jepun, hiburan