Tag Archives: hidung

Tentera Jepun – Diganggu Roh

tentera jepun

Tentera Jepun – Diganggu Roh

Ketika ditawarkan memasuki sekolah berasrama penuh, hati Zaliah sudah berbunga bunga. Seronoknya tidak dapat diluahkan dengan kata kata. Sudah lama dia menyimpan hasrat untuk memasuki asrama dan belajar berdikari si rantau orang.

Hari pertama masuk ke sekolah tersebut, Zaliah berasa tidak sedap hati. Pertama kali dalam hidupnya terasa demikian, namun dia tidak mengendahkannya. Mungkin kerana terlalu seronok, ujar Zaliah didalam hati. Matanya meligas memandang bangunan asrama yang kelihatan agak usang. Menurut teman temannya, sekolah itu dibina dikawasan bekas markas tentera jepun. Pelbagai kisah misteri pernah dikaitkan dengan sekolah tersebut membuatkan Zaliah seram sejuk.

Suatu malam ketika semua penghuni asrama telah lama diulit mimpi, secara tiba tiba Zaliah dikejutkan dengan suara orang berkawat dipadang sekolah. Dia cuba untuk melelapkan mata, namun suara itu terlalu kuat hingga menggangu tidurnya. Sambil memejamkan mata, Zaliah membebel bebel tidak puas hati, mengharapkan suara itu senyap. Tapi suara itu tidak juga berhenti.

Sambil mengosok gosok mata, Zaliah lantas bangun menuju tingkap yang menghala ke padang sekolah. “Siapalah yang pagi pagi buta dah berkawad ni?” getusnya geram. Dengan perlahan dia membuka cermin tingkap. Matanya yang layu terkebil kebil memerhatikan suasana padang yang lengang. Eh, suara bukan main kuat. Tapi mana orangnya? Desis Zaliah didalam hati. Puas dia mencari, namun hampa belaka.

Suasana dingin tiba tiba mencengkam malam. Zaliah mula merasa seram. Fikirannya mencari cari alasan logik dari mana datangnya suara itu, namun dia buntu. Angin malam yang tiba tiba menderu ke arahnya membuatkan Zaliah kalut. Dengan pantas jemarinya segera menutup tingkap dihadapannya.

Bila diamati suara itu, Zaliah dapat mendengar bait bait ayat yang dituturkan. Namun dia gagal memahaminya kerana ia tidak dlam bahasa melayu mehupun inggeris, sebalinya bahasa jepun! Tidak menunggu lama, Zaliah bergegas ke katilnya. Sambil berselebung, dia cuba untuk melelapkan mata.

Apa yang menghairankannya, tidak ada seorang pun diantara rakan rakannya yang terjaga. Walhal suara itu begitu kuat. Malisa, Wati, Amnah, semuanya seolah olah telah dipukau. Belum sempat tidur lena, tiba tiba tidurnya diganggu sekali lagi. Kedengaran jelas dicuping telinganya bunyi orang berjalan diluar dorm sambil mengheret rantai besi, seolah olah mangsa tahanan yang telah dirantai kaki.

Hati Zaliah mula berdebar debar. Fikirannya mula menerawang teringatkan kata kata orang tentang sekolah itu. Sekolah yang bertapak di kawasan bekas markas jepun itu dikatakan telah banyak kali ‘memakan’ mangsa, namun Zaliah tidak mengendahkan kata kata mereka kerana terlalu ingin memasuki sekolah berasrama penuh.

BElum hilang debaran yang mencengkam dadanya, tiba tiba Zaliah merasakan bunyi tapak kaki itu berhenti dihadapan pintu dormnya. Serentak itu kedengaran pintu dorm dibuka orang. Jelas diruang mata Zailah sesusuk tubuh besar setinggi pintu dorm berdiri dihadapan pintu. Tubuh Zaliah menggigil menahan rasa takut. Hampir hampir dia terjerit tatkala sesusuk tubuh itu malengkah masuk ke dorm sambil megheret rantai besi dikakinya.

Sambil berselubung, Zaliah dapat melihat rupa lembaga itu yang sungguh mengerikan. Matanya terjojol keluar, kulit tubuhnya yang terkoyak disana sini dan baunya yang cukup hanyir membuatkan Zaliah hampir termuntah. Namun dia cuba bertahan. Mulutnya terkumat kamit membaca ayat ayat suci al Quran dengan harapan lembaga itu tidak akan mengapa apa kannya.

Semakin lama sesusuk tubuh yang berpakaian tentera inggeris lama itu semakin hampir dengan katilnya. Serta merta bau busuk mula menyusuk hidung. Hatinya tambah berdebar apabila melihat lembaga itu cuba menyentuh Malisa yang tidur disebelahnya. Dia cuba untuk bersuara untuk megejutkan temannya itu, namun suaranya seolah olah tersekat dikerongkong.

Zaliah menjadi benar benar tidak berdaya. Badannya terasa lemah longlai.. Syurlah ketika itu hatinya masih dapat membaca ayat ayat al-Quran. Berkali kali lembaga itu cuba menyentuh Malisa, namun tidak berjaya hinggahlah akhirnya ia hilang begitu saja. Manakala Zaliah pula tiba tiba pengsan tidak sedarkan diri.

Keesokan paginya, kecoh satu sekolah apabila Zaliah tidak sedar dari tidur. Dia terus dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Zaliah bagaimanapun telah sedarkan diri lewat petang itu dan dibawa pulang ke kampung untuk berubat secara tradisional.

Tentera Jepun,  Tentera Jepun misteri, Tentera Jepun foto, Tentera Jepun gambar, Tentera Jepun video, Tentera Jepun kawan, Tentera Jepun toyo, Tentera Jepun artis, Tentera Jepun  cari, Tentera Jepun melayu, Tentera Jepun layu, Tentera Jepun melay, Tentera Jepun malaysia, Tentera Jepun indon, Tentera Jepun indo, Tentera Jepun indonesia, Tentera Jepun takut, Tentera Jepun teman, Tentera Jepun hantu, Tentera Jepun kl, Tentera Jepun bf1, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri artis, misteri cari, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon, misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri hantu, misteri kl, misteri bf1, hantu misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu artis, hantu cari, hantu melayu, hantu layu, hantu melay, hantu malaysia, hantu indon, hantu indo, hantu indonesia, hantu takut, hantu teman, hantu hantu, hantu kl, hantu bf1, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, hantu, kl, bf1

Babi Berwajah Manusia

babi1agiangi2

Babi Berwajah Manusia

Biasa kita dengar cerita pasal manusia berwajah babi (kes-kes menguruskan jenazah) tapi kali ini kat Indonesia dikejutkan dengan fenomena babi yang dilahirkan mirip wajah manusia. Siap ada pusar rambut kat atas dahi lagi.

Kalau diteliti, anak babi ni takde la muka macam manusia sangat. Cuma dia nyaris jadi cyclop (satu mata) je. Cuba tengok betul-betul. Ini kategori ‘deformed’ dan tumbesaran dia dalam rahim tu terganggu sikit dan akhirnya tak berapa nak jadi. Tu nampak macam ada dahi, hidung mancung (memang babi hidung mancung beb..)

Dalam rahim ye adik-adik, pembesaran tu (pertumbuhan daging) jadi dari kiri dan kanan dan bercantum di hadapan muka (sebab tu kita ada.. apa tu.. yang antara hidung ngan bibir tu..). Kes babi ni dia
terbantut sampai struktur tengkor dia tak sempat mengunjur ke hadapan.
Tu jadi macam tengkorak manusia.

Babi Berwajah Manusia,  Babi Berwajah Manusia misteri, Babi Berwajah Manusia foto, Babi Berwajah Manusia gambar, Babi Berwajah Manusia video, Babi Berwajah Manusia toyol, Babi Berwajah Manusia  cari, Babi Berwajah Manusia melayu, Babi Berwajah Manusia peristiwa, Babi Berwajah Manusia hantu, Babi Berwajah Manusia malaysia, Babi Berwajah Manusia hantu, Babi Berwajah Manusia bf1, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri artis, misteri cari, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon, misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri hantu, misteri kl, misteri bf1, hantu misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu artis, hantu cari, hantu melayu, hantu layu, hantu melay, hantu malaysia, hantu indon, hantu indo, hantu indonesia, hantu takut, hantu teman, hantu hantu, hantu kl, hantu bf1,misteri gay, foto hantu, gambar hantu, video hantu, kawan hantu, toyo hantu, artisgay, cari hantu, hantumelayu, takut hantu, teman hantu, hantu hantu, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, hantu, kl, bf1, cari misteri, cari toyo, cari gambar, cari cari, cari teman, cari bf1

Haiwan Liar Aneh

Haiwan Liar Aneh, Haiwan Liar, Haiwan Liar Misteri, Haiwan Liar hantu, Haiwan Liar Misteri, Haiwan Liar seram, Haiwan Liar aneh, Haiwan Liar misteri, Haiwan Liar Misteri berhantu, Haiwan Liar menakutkan, Haiwan Liar seram, Haiwan Liar filem seram, Haiwan Liar cerita seram, Haiwan Liar cerita, Haiwan Liar gambar, Haiwan Liar foto, Makhluk Halus lagu, Haiwan Liar latar belakang, Haiwan Liar misteri nusantara, Haiwan Liar cacat, Haiwan Liar alam ghaib, Haiwan Liar dunia

Haiwan Liar Aneh

e79a87e7b5b9e6af9be78cb4

Emperor tamarins

Emperor tamarins nama seperti kera, karena beards sangat mirip dengan maharaja Jerman Wilhelm II. Meskipun nama berasal dari joke, tetapi masih menjadi nama resmi. Tamarins ini di sebelah barat daya Amazon Basin, East Peru, Bolivia dan Brasil, sebelah utara dan barat negara bagian Acre Amazon telah ditemukan. Hidup nya pintu hutan lebat di kedalaman dari hutan hujan tropis.


e799bde99da2e7b297e5b0bee78cbf

Tepung kasar ape

Tepung kasar ape tinggal di Brazil, Guyana Perancis, Guyana, Suriname dan Venezuela. Mereka makan hampir semua buah-buahan, kacang-kacangan, biji dan serangga, tak ada taranya memiliki kemampuan untuk mengunyah dan dapat menangani semua jenis venom venom.


e8b298e7a791

Baku Cabang

Tapir Bagian yang paling primitif yang ada Perissodactyla mempertahankan forelimb hindlimb toe asli 4 karakteristik, seperti 3 kaki. Tapir tubuh seperti babi, dapat memiliki teleskopis hidung pendek, baik di berenang dan menyelam. Bagian tapir tapir hanya ada empat jenis genus didistribusikan di kedua Asia Tenggara dan Amerika Latin.

e5a4aae999bde7868a

Minggu Bear

Matahari bear habitat dari hutan hujan tropis di Asia Selatan, mereka berdiri hanya sekitar 1,2 m tinggi, beruang terkecil adalah jenis keluarga. Secara umum, matahari tidak akan menanggung beban lebih dari 65 kg. Biologi sebagai suatu malam, matahari menanggung sebagian besar waktu sepanjang hari dan tinggal jauh dari tanah tidak tinggi pada cabang.

e79bb2e9b0bb

Buta eel

Buta eel??sebagai fisik, tetapi tertinggi kepala dan rahang yang lebih rendah, seperti alat mulut, kulit mentah dengan gigi tajam. Gills itu cystic, dengan lubang insang yang terhubung langsung dengan tekak dan eksternal gills lubang sangat jauh dari bagian belakang membuka mulut ke bagian depan tubuh di kedalaman tanpa mempengaruhi pernafasan host organisasi. Penyerapan buta parasit eel dengan dia di dalam ikan besar, dan kemudian mencari peluang menjadi ikan dari gills.

e6989fe9bcbbe9bcb4

Star hidung mole

Star hidung mole adalah binatang kecil, hanya untuk membolehkan indikator skala miringnya sampai 50 gram, sekitar dua kali mouse. Mereka tinggal di Jalan dangkal Wetlands di timur laut Amerika Serikat dan Kanada di seluruh bagian timur yang tercakup dalam lingkungan predator bawah tanah dan di bawah.
e995b7e9bcbbe78cb4

Monyet Belanda

Belalai monyet binatang yang unik di Asia Tenggara Kalimantan. It’s mengherankan hidung besar, salah satu laki-laki dengan usia lebih kera dan hidung lebih besar, seperti terung, sebagai bentuk akhir merah hidung. Kegembiraan mereka ketika hidung besar akan berdiri atau goyang ke atas dan ke bawah, terlihat ridiculous. Perempuan memiliki hidung normal.
?????

Elven pink armadillo

Elven pink armadillo armadillo keluarga yang terkecil spesies, ada sekitar 90-115 mm panjang (belum termasuk ekor), tubuh dengan warna putih atau pink mawar. Di habitat yang kering grasslands dari Argentina dan Pusat serta duri dan kaktus gurun dibahas. Berbahaya ketika ditemui, maka dapat di beberapa detik waktu mereka mencalonkan diri sendiri sepenuhnya terkubur.

??

Salamander

Salamander adalah yang paling terkenal Meksiko salamander. Spesies ini pertama kali diperkenalkan di Mexico City ditemukan di bawah danau. Salamander banyak digunakan dalam bidang penelitian ilmiah, karena mereka dapat regenerasi fisik.

??

Merujuk kepada monkey

Merujuk sebagai mouse monkey ukuran besar, badan panjang 36 ~ 44 cm, panjang ekor 50 ~ 60 cm dan berat dua kilogram, rambut panjang tebal, Sepia ke hitam, wajah dan perut??putih, rambut panjang dan leher yang putih tip; akhir daripada badan panjang, ekor fluffy rambut, bentuk sapu, rambut panjang 10 cm, hitam atau abu-abu; tubuh semampai; mencium kepala tumpul; telinga sangat besar, membranaceous..

????

???

Alpaca dual

Alpaca ARTIODACTYLA dromedaris unta Cabang tidak satu jenis genus. Alias llamas, no dromedaris. Ukuran domba??tinggi; leher panjang dan kasar; pertama kecil telinga tegak lurus; tubuh kembali lurus, yang berayun ekor, lanjai limbah; rambut selama 60 ~ 80 cm, adalah putih, abu-abu terang,??, Mottschulsky, 22 berbeda seperti warna hitam jenis; diproduksi di Peru dan Chile di Amerika Selatan dataran gunung.

??????????

Tarsus monkey

Bank juga dikenal sebagai Philippine tarsier monyet hidup di hutan tropis di Asia. Mereka hanya 15 cm panjang, sedangkan ekor yang sepanjang 25 centimeter. Terutama mereka yang memiliki panjang kaki yang panjang dan kaki panjang, yang sangat dapat menyesuaikan diri dan langsung naik ke atas dan jari kaki lagi memiliki alat seperti disc, yang sangat kuat pegang benda. Mereka tidak kaya, tidur tegak lurus pada batang pohon hutan