Tag Archives: layu

Pelik Tapi benar

images

Pelik Tapi benar

[media id=47 width=500 height=400]

Gambar ini menunjukkan benda pelik tapi benar.

Pelik Tapi benar,  Pelik Tapi benar misteri, Pelik Tapi benar foto, Pelik Tapi benar gambar, Pelik Tapi benar video, Pelik Tapi benar toyol, Pelik Tapi benar  cari, Pelik Tapi benar melayu, Pelik Tapi benar peristiwa, Pelik Tapi benar hantu, Pelik Tapi benar malaysia, Hantu Cermin hantu, Pelik Tapi benar bf1, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri artis, misteri cari, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon,misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri hantu, misteri kl, misteri bf1, hantu misteri, hantu foto, Pelik Tapi benar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu artis, hantu cari, hantu melayu, hantu layu, hantu melay, hantu malaysia, hantu indon, hantu indo, hantu indonesia, hantu takut, hantu teman, hantu hantu, hantu kl, hantu bf1,misteri gay, foto hantu, gambar hantu, video hantu, kawan hantu, toyo hantu, artisgay, cari hantu, hantu melayu, takut hantu, teman hantu, hantu hantu, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, hantu, kl, bf1, cari misteri, cari toyo, cari gambar, cari cari, cari teman, cari bf1

Lagenda Colossus Rodos

Lagenda Colossus Rodos

The Colossus Rodos adalah patung Helios dewa Greece, ditubuhkan di bandar Rhodes di pulau Greece Rhodes oleh Chares dari Lindos antara 292 dan 280 SM.
Hal ini dianggap sebagai salah satu daripada Tujuh Keajaiban Dunia Purba. Sebelum kehancurannya, Colossus Rhodes berdiri lebih dari 30 meter (107 kaki) tinggi, membuatnya menjadi salah satu patung tertinggi di dunia purba.

Colossus Rodos adalah patung Helios, yang terletak di pulau Rodos, Yunani, dibuat oleh Chares dari Lindos antara 292 dan 280 SM.

Patung ini dianggap sebagai 7 keajaiban dunia kuno. Sebelum kehancurannya, patung ini berdiri lebih dari 30 meter, membuatnya sebagai patung tertinggi dalam dunia kuno.

Colossus Rodos memiliki tinggi yang hampir sama dengan Patung Liberty.

Pengepungan Rodos

Alexander Agung meninggal pada usia dini pada 323 SM tanpa harus punya waktu untuk dimasukkan ke dalam tempat rencana apapun untuk suksesi.

Pertempuran pecah antara para jeneral, Diadochi, dengan empat daripada mereka akhirnya membahagikan sebahagian besar kerajaan di kawasan Mediterranean.

Selama pertempuran, Rhodes telah memihak Ptolemy, dan ketika Ptolemy akhirnya menguasai Mesir, Ptolemy Rhodes dan Mesir membentuk perikatan yang menguasai sebahagian besar perdagangan di Mediterranean timur.

Antigonus Aku Monophthalmus kecewa dengan pergantian peristiwa ini. Pada 305 SM beliau telah putranya Demetrius Poliorcetes, juga seorang jeneral, menyerang Rhodes dengan 40.000 tentera, namun kota ini dengan baik dipertahankan, dan Demetrius-yang namanya “Poliorcetes” menandakan “pengepung bandar”-harus memulakan pembinaan sejumlah menara pengepungan besar-besaran untuk mendapatkan akses ke dinding.

Yang pertama adalah dipasang pada enam kapal, tetapi ini terbalik di tengah badai sebelum boleh digunakan.

Dia cuba lagi dengan yang lebih besar, menara berasaskan darat bernama Helepolis, tapi pembela berhenti Rhodian banjir ini dengan tanah di depan dinding sehingga menara berlansung tidak boleh bergerak.

Pada tahun 304 SM sebuah kapal tentera bantuan yang dihantar oleh Ptolemy tiba, dan pasukan Demetrius meninggalkan pengepungan, meninggalkan sebahagian besar peralatan pengepongan.

Untuk meraikan kemenangan mereka, yang menjual peralatan Rhodians ditinggalkan untuk 300 talenta  (kira-kira US $ 360 juta pada hari ini wang) dan memutuskan untuk menggunakan wang untuk membina sebuah patung gergasi dewa pelindung mereka, Helios.

Pembinaan yang tersisa dengan arah Chares, penduduk asli Lindos di Rhodes, yang telah terlibat dengan skala besar patung-patung dahulu. Gurunya, pematung Lysippos, telah membangun 22 meter (70 kaki) quality  patung gangsa Zeus di Tarentum.

Colossus Rodos,Colossus Rodos misteri,Colossus Rodos foto, Colossus Rodos gambar, Colossus Rodos video, Colossus Rodos toyol, Colossus Rodos melayu, Colossus Rodos peristiwa,Colossus Rodos malaysia,Colossus Rodos bf1, misteri foto,misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon, misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri kl, misteri bf1, Colossus Rodos  misteri,Colossus Rodos foto, Colossus Rodos video,Colossus Rodos melayu, Colossus Rodos layu, Colossus Rodos melay, Colossus Rodos  malaysia,Colossus Rodos  indon, Colossus Rodos indo, Colossus Rodos indonesia, Colossus Rodos teman, Colossus Rodos kl,Colossus Rodos  bf1,misteri, gambar hantu batu, video hantu batu, kawan Colossus Rodos ,toyo Colossus Rodos, cari Colossus Rodos ,Colossus Rodos  melayu, misteri, foto, gambar, video, melayu, layu, melay, malaysia, indon,indo, indonesia

Misteri Kek Paling Mahal Di Malaysia

Misteri Kek Paling Mahal Di Malaysia

Pisau terkedu tengok resit bayaran kek yang ditempah khas untuk elitis PAS Kelantan.Mewah jugak kehidupan mereka,harga kek sebijik sama harga instalment kereta myvi.

Pisau tak nafikan jugak,memang sesuai kek mahai mahai ni untuk wali selipar, kek mahai lembut ,sedap,tak manis sangat,tak keras sangat, sesuai untuk orang tua seperti wali selipar nak makan, tak la susah sangat nak makan ,tak payah susah susah tanggal gigi palsu.

Tapikan masuk akal kah harga kek semahal tu? Ramuan apa yang dia pakai sampai harga semahal tu?Berapa tingkat kek tu?6 tingkat?

Setau aku kek paling mahal kat Secret Recipe jer,tak sangka di Kelantan ada kek yang paling mahal. Tapi tak apalah,dah jadi taik kek tu,tapi bau taik tetap ada,buktinya resit di atas tu.

Misteri Kek,Misteri Kek misteri,Misteri Kek foto, Misteri Kek gambar, Misteri Kek video, Misteri Kek toyol, Misteri Kek melayu, Misteri Kek peristiwa,Misteri Kek malaysia,Misteri Kek bf1, misteri foto,misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon, misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri kl, misteri bf1, Misteri Kek  misteri,Misteri Kek foto, Misteri Kek video,Misteri Kek melayu, Misteri Kek layu, Misteri Kek melay, Misteri Kek  malaysia,Misteri Kek  indon, Misteri Kek indo, Misteri Kek indonesia, Misteri Kek teman, Misteri Kek kl,Misteri Kek  bf1,misteri, gambar hantu batu, video hantu batu, kawan Misteri Kek ,toyo Misteri Kek, cari Misteri Kek ,Misteri Kek  melayu, misteri, foto, gambar, video, melayu, layu, melay, malaysia, indon,indo, indonesia