Tag Archives: misteri cerita

Ahli sihir naik penyapu di Mexico

Ahli sihir naik penyapu di Mexico

[media id=294 width=500 height=400]

Sihir dari segi istilah merupakan satu perbuatan menyakiti atau mempengaruhi badan, hati atau akal orang yang disihir secara tersembunyi (ghaib) yang melibatkan makhluk halus, dan dilakukan di luar hukum alam bagi mencapai tujuan tertentu, contohnya menyakiti seseorang, mengubati penyakit dan juga meramal masa hadapan.

Penggunaan istilah sihir dalam alam Melayu pada kebiasaannya merujuk kepada ilmu hitam.

Ibnu Khaldun dalam buku Muqaddimah menjelaskan sihir seperti berikut:

Ilmu sihir dan tilik adalah satu ilmu tentang persedian jiwa manusia untuk mempengaruhi alam kebendaan sama ada tanpa bantuan atau dengan bantuan dari langit. Yang pertama adalah sihir dan yang kedua adalah tilik. Oleh kerana ilmu-ilmu ini ditolak di sisi syariat kerana mengandungi bahaya, dan kerana di antara syarat-syaratnya ialah mengadap selain daripada Allah, seperti bintang atau sebagainya, maka kitab-kitabnya telah lenyap di kalangan manusia kecuali yang terdapat dalam kitab-kitab bangsa-bangsa purba termasuk yang ujud sebelum Nabi Musa AS seperti bangsa Qibti dan Kaldani.

Ini adalah kejadian sebenar di maxico sesorang tidak dikenali sama ada lelaki/wanita @ sebagainya telah terbang menaikki penyapu seperti apa yg telah dilakonkan di pawagam2 perfilemman di antarabangsa.

Nilaikan dan hayatilah vedio ini adakah Benar atau sebaliknya, namun saya telah paparkan kepada anda semua.

Ahli sihir, Ahli sihir foto, Ahli sihir gambar, Ahli sihir video, Ahli sihir indon, Ahli sihir misteri, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri cerita, Ahli sihir aneh, misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu cari, hantu melayu

Penangkapan Hantu Penanggal/Balan-balan ….

Penangkapan Hantu Penanggal/Balan-balan ….

[media id=283 width=500 height=400]

Hantu Penanggal atau juga dikenali sebagai hantu tengelong di negeri Kedah merujuk kepada seseorang, biasanya wanita, yang menuntut ilmu hitam bagi sesuatu kepentingan.

Mereka yang menuntut ilmu ini mampu menceraikan kepala dengan badan mereka dan kepala mereka mampu terbang dengan tali perut terurai-urai. Darah yang menitik dari tali perut mereka dipercayai berbisa dan akan menyebabkan kudis kepada mereka yang terkena.

Mereka yang menuntut ilmu penangalan biasanya akan menyimpan setempayan cuka bagi memeram urat perut mereka agar kecut sebelum bercantum masuk kembali kedalam badan asal mereka. Dipercayai sekiranya tubuh mereka dijumpai orang dan diterbalikkan, kepala mereka akan bercantum secara terbalik, dengan itu rahsia mereka akan terbongkar.

Penangalan dipercayai suka darah perempuan yang bersalin, dan sekiranya mereka menghisap darah tersebut, wanita bersalin itu akan mati akibat tumpah darah. Oleh itu, biasanya disekeliling rumah wanita bersalin (masa dahulu, rumah dibina bertiang), diletakkan sejenis daun yang berduri.

Dipercayai penanggalan takut hendak mendekati rumah tersebut kerana bimbangkan tali perutnya tersangkut kepada duri tersebut.

Ketika penanggalan terbang, ia dipercayai berupa cahaya putih berkilauan, dari urat perut mereka yang terburai itu.

Hantu Penanggalan dikatakan dituntut oleh seseorang wanita bagi membantunya mengekalkan kecantikannya, membunuh musuhnya, menjaga tanaman atau peliharaan daripada pencuri dan lain-lain.Hantu Penanggal dikenali Manananggal atau wakwak dalam masyarakat Filipina.

Hantu ini menyerupai pontianak dalam budaya masyarakat barat. Ia makhluk makan manusia dan ahli sihir yang jahat. Mitos Manananggal popular di wilayah Visayas di Filipina, terutama di provinsi barat Capiz, Iloilo dan Antique.

Manananggal dikatakan takutkan bawang putih dan garam. Makhluk ini juga dikatakan mengelakkan diri dari pisau belati, cahaya, cuka, rempah-ratus dan ekor ikan pari-pari yang dibuat sebagai cemeti. Makhluk yang sama juga dikatakan boleh ditemui di Indonesia.

Berbeza dengan hantu Penanggalan di Malaysia, versi Filipina adalah wanita yang lebih tua tetapi cantik dan mampu menanggalkan badan bukan hanya kepala sahaja.

Hantu Penanggal ni katanya ditangkap di Sabah,dulu masa kecik-kecik ada la baca kisah hantu penanggal atau balan-balan ni kat dalam buku cerita kanak-kanak,masa tu takde rasa apa pun,sebab hanya ilustrasi je kan,kali ni dapat tengok video la pulak wei,uhhh seramnya siang-siang hari ni.

Kepala tu pulak asik goyang-goyang je,betul atau tak,tak dapat la mata cikmin nak pastikan.

Kira hebat la orang yang berjaya menagkapnya,pastu sumbatkan kepala hantu tu dalam plastik beras jek.

Okey la semua,cikmin nak bersiap-siap ni sebab nak berbuka puasa di luar,iftar semalam ada masak Mee Kari tapi tak sempat nak taip resepinya.Lain kali je la ye.Selamat Berbuka buat semua.

Penangkapan Hantu, Penangkapan Hantu foto, Penangkapan Hantu gambar, Penangkapan Hantu video, Penangkapan Hantu indon, Penangkapan Hantu misteri, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri cerita, Penangkapan Hantu aneh, misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu cari, hantu melayu

SETAN FACEBOOK Trailer

SETAN FACEBOOK Trailer

[media id=292 width=500 height=400]

Sinopsis

Farah, di usia 19 sangatlah energik dan spontanitas, termasuk urusan identitas yang sudah dianggap over-narsis oleh teman-teman dekatnya. Cici, sahabatnya dan Nauvam pacarnya sudah seringkali mengingatkan Farah agar tidak terlalu obsesi dengan status di Fesbuk.

Kadar aktifitas Farah sudah melebihi porsinya, kadang di tempat yang tak semestinya dan di waktu yang tak seharusnya. Ia terus saja mengupdate status Fesbuk. Apapun yang ada di benaknya tak pernah terlewat sekalipun.

Teror pun dimulai kala Farah diundang untuk mengkonfirmasikan profil seseorang bernama Mira Anindhita, sosok asing yang di kemudian hari membawa bencana. Selamatnya, Farah tak pernah menggubris untuk mengkonfirmasi. Namur, beberapa temannya satu per satu yang juga diundang mendadak mati mengenaskan.

Farah pun mulai ketakutan. Ada apa sebenarnya? Apakah kematian orang-orang di sekitarnya ada hubungan dengan fesbuk atau pembunuh psycho yang meneror dengan cara yang aneh. Segera ia meminta bantuan Roni hacker yang diminta menelusuri profil misterius yang mungkin jadi penyebab kematian akhir-akhir ini.

Seiring teror terus berjalan Farah bertemu dengan Oma Pujo yang konon menjadi kunci dari semuanya. Namun Farah masih belum bisa tenang karena waktu tak lagi menyisakan kesempatan untuknya…

Adakah hubungan Farah dengan sosok misterius yang melakukan teror hingga  menghabisi nyawa orang tersebut? Akankah Farah tetap bertahan hidup?

Sutradara

Helfi Kardit
Pemain

Cindy Anggrina
Boy Hamzah
Jehaan Sienna
Maeeva Amin
Waqid
Ricky Ertan
Jenis Film

Horror

SETAN FACEBOOK, SETAN FACEBOOK foto, SETAN FACEBOOK gambar, SETAN FACEBOOK video, SETAN FACEBOOK indon, SETAN FACEBOOK misteri, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri cerita, SETAN FACEBOOK aneh, misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu cari, hantu melayu