Tag Archives: siap

Benarkah Pari-Pari itu wujud?

Benarkah Pari-Pari itu wujud?, Pari-Pari Misteri,Pari-Pari hantu, Pari-Pari Misteri, Pari-Pari seram, Pari-Pari aneh, Pari-Pari berhantu, Pari-Pari menakutkan, Pari-Pari seram, Pari-Pari cerita,Pari-Pari gambar, Pari-Pari foto,Pari-Pari latar belakang,Pari-Pari misteri nusantara, Pari-Pari cacat, Pari-Pari alam ghaib, Pari-Pari dunia,Pari-Pari belaan,Pari-Pari video,Pari-Pari aneh,

Benarkah Pari-Pari itu wujud?

Banyak orang berharap dan bahkan sangat ingin untuk percaya akan keberadaan peri di dunia ini. Makhluk-makhluk kerdil tersebut juga sangat berhubungan erat dengan kenangan-kenangan menyenangkan masa kanak-kanak yang mereka ingat kembali dengan kesenangan sebagai bagian dari sebuah dunia materialistik yang kecil.

Tetapi, banyak dari kita yang menganggap itu hanya sebagai sebuah ilusi yang hilang. Untunglah tidak demikian bagi setiap orang. Bagi Saya, seperti juga yang lainnya, pernah melihat berbagai macam peri sejauh yang bisa Saya ingat , dan Saya masih melihat mereka setiap hari. Dengan melihatnya Saya bermaksud menunjukkan bahwa jumlah mereka seperti pohon-pohon yang berada disekeliling Saya, dan berusaha untuk mengamatinya secara obyektif.

cottingley_fairies_1

Pada halaman-halaman berikutnya, Saya bermaksud untuk menjadikan makhluk-makhluk menyenangkan ini senyata mungkin bagi anda seperti yang mampu Saya lakukan. Adalah suatu hal yang sangat baik jika pada bagian awal Saya berusaha untuk menjelaskan kenapa Saya mempunyai maksud-maksud dengan memulai usaha ini. Untuk satu hal, sebagai orang yang lahir di dunia timur, Saya tidak pernah dikucilkan dalam setiap observasi mengenai makhluk-makhluk tersebut, karena terdapat banyak orang yang benar-benar pernah melihat dan sangat banyak yang meyakini keberadaannya. Untuk alasan ini dan alasan-alasan lainnya, pada diri saya telah terdapat kemampuan untuk melihat mereka yang berbeda dengan yang dimiliki anak-anak .

Kemudian, saya telah mengalami nasib baik untuk dapat terlibat, dalam hidup ini, diantara keluarga dan teman yang termasuk juga memliki kemampuan untuk melihat; dan memiliki daftar perjalanan yang panjang. Oleh karena itu, apa yang telah saya sampaikan disini bukanlah suatu imajinasi dari seorang anak yang terisolasi. Ini adalah sebuah informasi yang dikumpulkan dari berbagai sumber dan percakapan-percakapan dengan makhluk-makhluk tersebut di hampir seluruh belahan dunia dalam keadaan yang benar-benar alami, yang bagaimanapun juga merupakan suatu hal yang aneh. Seseorang dapat berkomunikasi dengan makhluk-makhluk tersebut sebagaimana manusia berbicara kepada sesamanya – lebih dari itu, untuk metode semacam ini (yang akan Saya gambarkan secara singkat) adalah sedikit berbeda, lebih cepat dari berpidato, dan dalam beberapa hal merupakan suatu pertukaran yang lebih akurat.

Ini sangat penting untuk mencatat hal-hal ini, setiap kali kita melihat dunia dari sudut pandang gaib, sepintas kita melihat sebuah pemandangan alam yang baru. Banyak hal yang merupakan hambatan bagi kita, tidak tampak demikian bagi mereka. Kehidupan dan kematian, sebagai contoh, adalah hal-hal yang mereka semua tahu mengenai hal tersebut; bagi mereka tidak terdapat ketidakpastian dan tidak ada kejadian yang menyedihkan termasuk didalamnya. Manusia seringkali bersembunyi dari kehidupan dan takut mendengar kematian. Peri sebenarnya melihat alir kehidupan melalui semua hal. Kita hidup dalam sebuah bentuk dunia tanpa memahami kehidupan menekan bentuk-bentuk tersebut. Bagi kita kehilangan bentuk berarti akhir dari kehidupan, tetapi peri tidak pernah terperdaya oleh hal-hal semacam ini. Mereka mempunyai sebuah pelajaran yang sangat kuat dan berpengaruh bagi kita.

Mengapa banyak orang tidak bisa melihat peri ?

Kenapa banyak orang tidak melihat peri ? Mereka hidup dalam dunia yang sama dengan kita, tetapi tubuh mereka lebih halus dari yang kita miliki, bahkan lebih halus dari sifat zat sebuah gas yang renggang. Saya merasa yakin terdapat selubung antara mereka dan kita yang sangat tipis – begitu tipis sehingga setiap orang dapat menebusnya dengan mudah sekali sepanjang garis yang benar. Kesulitannya adalah untuk mengindikasikan garis tersebut dan khususnya untuk mendapatkan garis-garis lainnya untuk menyesuaikannya. Hampir dapat dipastikan, satu alasan kuat bagi kita sehingga tidak dapat melihat mereka adalah karena perbedaan sudut pandang. Jika demikian itu apa yang saya tulis disini dapat membantu untuk mengubah sudut pandang menuju dunia gaib, ini akan membantu untuk membuat lebih banyak orang lagi untuk bisa melihat mereka.

Tetapi tentu saja tidak semua orang. Sebuah indera khusus harus dibangkitkan dalam diri seseorang jika mereka bermaksud untuk melihat peri. Kehidupan dunia peri tidak tertangkap oleh indera biasa kita secara langsung. Mereka tidak dapat disentuh atau dirasakan, sekalipun begitu mereka pasti bisa dilihat. Pada kenyatannya, penglihatan biasa bisa membantu dalam melihat mereka, tetapi indera itu sendiri kecil dan terlalu kasar untuk bisa menangkap sinar yang mereka pancarkan. Bagaimanapun, setiap orang mempunyai bakat terpendam dalam dirinya berupa sebuah indera yang lebih halus daripada, penglihatan dan sejumlah orang – dalam jumlah yang mengejutkan – telah mengaktifkannya. Ini adalah inddera penglihatan yang lebih tinggi dimana digunakan untuk melihat dunia gaib yang antik. Selain itu , setiap orang mempunyai sebuah peralatan sensor dengan jangkauan yang luas. Sentuhan untuk merasakan benda-benda padat, kecapan memberitahukan kita tentang zat-zat cair, indera penciuman melaporkan tentang keadaan gas-gas. Penglihatan masih lebih tajam, dan rangkaian tersebut tidak berakhir disana. Ada sebuah kekuatan penglihatan khusus disebut clairvoyance (kewaskitaan) – kemampuan untuk melihat sesuatu diluar penglihatan normal. Kenyataannya adalah terdapat sebuah dasar fisik yang nyata bagi clairvoyance, dan kemampuan tersebut bukanlah hal yang misterius. Pusat kekuatan berada dalam sebuah organ yang sangat kecil di dalam otak yang disebut kelenjar pituitary. Jenis getaran-getaran yang dipengaruhi adalah sangat halus sehingga tidak terdapat pembukaan secara fisik yang diperlukan untuk menyampaikannya ke badan pituitary, tetapi terdapat sebuah titik kepekaaan khusus yang terletak diantara kedua mata diatas pangkal hidung yang bertindak sebagai pembuka eksternal bagi kelenjar tersebut. Ini terasa seperti jika seseorang sedang melihat dari titik tersebut diatas dahi, terasa sama seperti jika seseorang sedang memandang dengan satu mata, walaupun kita semua tahu bahwa kita hanya melihat menggunakan kedua mata. Penglihatan melalui titik sensitif tersebut dalam satu hal berbeda dengan penglihatan melalui organ-organ indera konvensional; tanpa adanya struktur jaringan saraf seperti pada bagian fisik biasa. Tetapi penglihatan tersebut hanya bekerja setelah saya perintahkan, dan tidak pernah diluar itu. Pada saat hendak melihat kedalam dunia halus dimana peri itu berada, hanya diperlukan konsentrasi selama garis penglihatan, dan indera banyak merespon seperti jika kedua mata (tetapi dalam hal ini dengan satu mata) telah terbuka.

Saya katakan (bukan berpura-pura sebagai orang yang tahu banyak tentang biologi) bahwa pernah terjadi, pada binatang-binatang nenek moyang manusia,sebuah hubungan bagi badan pituary ke kulit dan terdapat sebuah bagian keluaran untuk itu. Saat sekarang ini badan pituitary dianggap sebagai bekas-bekas atropia . Tetapi dokter-dokter mengetahui bahwa kelenjar tersebut bukanlah merupakan sebuah sisa-sisa yang tak berguna, untuk kerahasiannya dari kedua bagian badan-badan itu sendiri yang merupakan bagian yang tak terlihat dari aliran darah dan mempunyai semacam kekuatan yang mempengaruhi pertumbuhan dan fungsi-fungsi lainnya. Dengan demikian kelenjar pituitary benar-benar ada dan sangat penting bagi manusia. Dan kelenjar ini sangat diperlukan dalam menerima getaran-getaran yang sangat lembut dari sebuah alam dimana segala sesuatunya begitu halus dari yang pernah kita ketahui.
Saya berharap dapat membuat hal ini sejelas mungkin, tetapi mungkin itu adalah hal terbaik yang bisa dilakukan seseorang. Mungkin bagi orang lain indera ini belum siap digunakan oleh orang-orang yang memiliki kemampuan untuk membuatnya bekerja. Beberapa kerusakan bisa timbul dalam usaha melakukan pemindahan alam mendahului waktunya, dalam banyak kasus penuh dengan bahaya. Orang kadang-kadang mencoba untuk menekan diri mereka sendiri menuju tahap clairvoyance dengan menggunakan kemampuannya, menggunakan ramuan-ramuan, atau menggunakan cara-cara lainnya. Bagaimanapun, jika perkembangannya tidak secara alami, clairvoyance biasanya membahayakan. Terapi ini tidak menyebabkan hak tersebut menjai kurang nyata jika dibandingkan pada kasus-kasus dimana kekuatan tersebut muncul secara alami.

Ini real punya pochong!

TAKUT

Ini real punya pochong!

Gambar kali ini dihantar oleh Mie dari.. err.. dia tak bagitau. Pochong ni mula-mula ngeri jugak aku tengok. Tapi macam palsu pun ada. Siap mata bercahaya lagi. Tapi dari aspek serius muka brade ni bergambar, nampak macam real.

Kata Mie:
“Ini real punye pocong. Korang kaji la logik ke tak gambar nih”

Waima, kenapa tukang ambik gambar tu tak center-kan shot tersebut? Macam sengaja bagi ruang untuk hantu tu muncul. Dan apakejaddahnya tiba-tioba ambik gambar tengah-tengah malam macam ni.

Pochong ni nampak terlalu real, sampai ia kelihatan palsu. Tapi ada kemungkinan hantu real punya. Kalau real gambar hantu, aku jadi seram.

pochong,  pochong misteri, pochong foto, pochong gambar, pochong video, pochong toyol, pochong  cari, pochong melayu, pochong peristiwa, pochong hantu, pochong malaysia, pochong hantu, pochong bf1, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri artis, misteri cari, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon, misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri hantu, misteri kl, misteri bf1, hantu misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu artis, hantu cari, hantu melayu, hantu layu, hantu melay, hantu malaysia, hantu indon, hantu indo, hantu indonesia, hantu takut, hantu teman, hantu hantu, hantu kl, hantu bf1,misteri gay, foto hantu, gambar hantu, video hantu, kawan hantu, toyo hantu, artisgay, cari hantu, hantumelayu, takut hantu, teman hantu, hantu hantu, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, hantu, kl, bf1, cari misteri, cari toyo, cari gambar, cari cari, cari teman, cari bf1

Mayat – Pengalaman menguruskan Mayat

Mayat

Mayat – Pengalaman menguruskan Mayat

Ada sesiapa berani pegang dan gosok mayat yang berlendir, rentung, berkecai dan putus kepala, atau memandikan jenazah mati di tali gantung, mangsa bunuh, lemas atau penghidap Aids? Siapa lagi yang sanggup kalau bukan Arbakyah Asmani, 55.

Pekerjaan yang menakut dan menjijikkan bagi kebanyakan orang itu menjadi rutin Arbakyah sejak menjadi sukarelawan di Hospital Kajang selama 25 tahun.

Dalam tempoh itu dia menguruskan hampir 12,000 jenazah atau puratanya 40 mayat sebulan, termasuk Mona Fendey, mayat tiada waris seperti jenazah warga tua yang tidak dituntut anak atau warga asing yang mati disebabkan penyakit, menjalani hukuman gantung atau kemalangan.

Tugas Arbakyah, yang memulakan khidmatnya sejak berusia 30 tahun, bukan sekadar memandikan mayat, malah menyelesaikan semua urusan berkaitan, termasuk mengafan dan menyembahyangkan jenazah pelbagai bentuk dan saiz.

Malah, ada kalanya Arbakyah perlu turut sama memantau apabila ada kubur digali semula dan mengeluarkan mayat bagi kes tertentu seperti jenazah dikebumi mengikut agama lain.

Bukan saja di hospital, di rumahnya, baik di ruang tamu, depan atau belakang turut menjadi gelanggang atau tempat menguruskan jenazah sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Kantan, Kajang, dekat sini.

Ini antara pengorbanan ibu empat cahaya mata itu yang melakukan tugasan berkenaan secara sukarela sambil turut dibantu suami dan anak yang faham tanggungjawabnya.

Sukar untuk membayangkan tugas Arbakyah sebagai kerjaya, namun kepakaran dimiliki menjadikan khidmat wanita separuh abad ini bukan saja diperlukan di Hospital Kajang, tetapi juga hospital lain di Lembah Klang, terutama menguruskan mayat yang dikategorikan ‘mati ngeri’.

Setiap hari, tidak kira siang atau malam serta lokasi kematian, dia sanggup meluangkan masa menguruskan jenazah apabila ada panggilan daripada pihak yang memerlukan. Pernah Arbakyah memandikan jenazah jam 3 pagi dan ada dalam sehari sehingga enam jenazah diuruskannya.

“Saya melakukan kerja ini (menguruskan jenazah) sejak 25 tahun lalu kerana ketentuan Allah yang membuka hati untuk ke arah ini, sekali gus memenuhi tuntutan fardu kifayah,” katanya menjawab pertanyaan kesanggupannya melakukan kerja itu secara sukarela.

Antara kes yang dikendalikan sejak 25 tahun lalu ialah mayat wanita tua yang perutnya dipenuhi ulat kehitaman apabila terbiar hampir dua minggu di rumahnya selepas meninggal dunia akibat sakit tua di Kajang pada hujung 1990-an.

“Ulat itu menjadi hitam kerana mayat sudah lama terbiar, manakala daging mayat mudah tertanggal apabila diangkat selain mengeluarkan bau sangat busuk.

“Tiada siapa pedulikan, bahkan waris tidak mahu menuntut dan enggan menanggung kos pengebumian. Sebenarnya waris dan keluarga mengaibkan jenazah dan mereka juga menyebabkan kejadian (kematian ngeri) sebegini berlaku,” katanya.

Mengenai pengendalian mayat mengerikan, Arbakyah berkata, dia pernah memandikan mayat yang hancur digilis kereta api, kemalangan, rentung, reput, mati lemas serta akibat HIV dan Aids.

“Dalam kes ini, untuk memandikan mereka ada caranya seperti dialas dengan kain putih, diletakkan kapas serta jaring supaya kulit atau daging yang tertanggal tidak dibawa air.

“Setiap cebisan daging atau anggota dimandikan seperti biasa. Bagaimanapun keadaan mereka, sebelum menjalankan tugas saya berdoa supaya dapat menjalankan tugas dengan sempurna,” katanya.

Arbakyah juga pernah memandikan anggota badan manusia seperti kaki dan tangan selain janin dan bayi.

“Saya sangat sedih apabila memandikan janin atau bayi, terutama mangsa buangan seperti anak luar nikah.

“Ada mayat tidak sempurna seperti digigit haiwan. Manakala anggota badan pula, cara mandi dan pengebumian sama, cuma tiada sembahyang kerana tuan badannya masih ada,” katanya.

Ditanya pengalaman pelik menguruskan mayat, Arbakyah berkata, dia tidak mahu mengaibkan si mati, malah apa saja perkara yang berlaku dianggap ujian dan ketentuan Tuhan.

“Ada juga ketika saya uruskan mayat, matanya terbuka dan itu antara tanda rohnya keluar.

“Namun, sebelum keluar rumah saya berdoa supaya semua lancar. Sepanjang 25 tahun, jika ada kematian, saya bawa kain kafan yang siap potongannya tanpa tahu saiz fizikal, tetapi alhamdulillah, apabila selesai dimandikan, kain itu sepadan untuk mengafan si mati,” katanya yang menganggap itu kurniaan Tuhan bagi memudahkan kerjanya.

Arbakyah pernah menguruskan jenazah wanita berusia 20-an yang dianggap masyarakat sebagai menerima aib kerana mayatnya terpaksa diusung orang ramai sambil berdiri apabila dimasukkan ke dalam lif di pangsapuri kediaman si mati.

“Hanya kerana kejadian seperti itu, pelbagai cerita timbul. Kononnya jenazah ini tidak diterima bumi, bahkan didakwa anak derhaka hingga menyebabkan perjalanan pengurusan jenazah lambat.

“Sebagai manusia, sepatutnya kita tidak boleh menghukum, hanya Allah tahu apa sebenarnya berlaku,” katanya.

Arbakyah turut menguruskan mayat warga asing beragama Islam yang meninggal dunia disebabkan penyakit, dijatuhi hukuman gantung atau kemalangan.

Menurutnya, sepanjang menguruskan jenazah, dia paling hiba dan sedih apabila mengendalikan jenazah tiada waris.

Katanya, dalam banyak kes, anak enggan menuntut jenazah ibu bapa, sebaliknya menunggu sijil mati, malah ada yang tiba selepas semua urusan pengebumian selesai semata-mata kerana tidak mahu menanggung kos pengurusan jenazah.

“Sudahlah mayat ibu atau bapa mereka tidak dihiraukan, ada yang datang jumpa minta sijil mati dan buku bank semata-mata mahu mendapatkan harta orang tua,” katanya yang kelihatan tersentuh mengenangkan peristiwa itu.

Lebih menyedihkan, kata Arbakyah, ibu bapa yang berusia dihantar ke rumah kebajikan dan anak membiarkan mereka sehingga menghembuskan nafas terakhir.

“Saya sangat tersentuh apabila berkunjung ke rumah kebajikan untuk orang tua. Apabila datang, mereka menunggu meminta wang. Bukan banyak pun, RM1 saja. Alasannya nak ke kedai.

“Lebih terharu, ada yang minta dipanggil emak dan ayah bagi menghilangkan rindu terhadap anak, malah ada yang berlinang air mata apabila saya berbuat demikian,” katanya.

Arbakyah berkata, dalam kes jenazah tiada waris, mayat dihantar ke hospital sementara polis berusaha menghubungi keluarga.

“Biasanya, dalam tempoh dua minggu mayat disimpan sementara polis berusaha menghubungi keluarga waris untuk membuat tuntutan.

“Jika tiada atau gagal mencari waris, hospital keluarkan permit perkuburan dan saya menguruskan jenazah daripada mandi, mengafan hingga ke tanah perkuburan,” katanya.

Arbakyah berkata, berdasarkan pengalaman, ada beberapa sebab ahli keluarga tidak menuntut jenazah waris mereka lantaran perselisihan faham, menukar alamat dan nombor telefon tanpa memaklumkan pihak berkenaan, selain keluarga tidak menerima mereka yang dijangkiti HIV atau Aids.

Selain itu, faktor orang tua yang tidak faham keadaan dan kehidupan anak hari ini juga boleh menjadi punca jenazah tidak diuruskan warisnya.

“Saya selalu ingatkan, kita jangan hukum seseorang itu melulu, mungkin mereka ada salah dan silap di dunia, tetapi di sisi Allah kita tidak tahu mungkin dia lebih baik daripada kita,” katanya.

Arbakyah menjelaskan, setiap mayat diuruskan perlu dikenakan bayaran bagi menampung kos penyediaan keperluan dan pengebumian. Setiap mayat dikategorikan kepada tiga jenis iaitu normal, kritikal dan penyakit berjangkit.

Untuk mayat normal, bayarannya RM730 bagi lelaki manakala perempuan RM780, sementara kritikal seperti kemalangan RM1,000 (lelaki) dan RM1,050 (wanita) serta penyakit berjangkit RM1,050 (lelaki) dan RM1,100 (wanita).

Arbakyah berkata, pengurusan jenazah wanita lebih mahal berbanding lelaki kerana penggunaan lebih banyak kain.

Menurutnya, bagi jenazah tiada waris atau tidak dituntut, kosnya ditanggung majlis agama Islam negeri dan jika membabitkan warga asing, kes itu dirujuk ke kedutaan berkenaan.

Mayat,  Mayat misteri, Mayat foto, Mayat gambar, Mayat video, Mayat kawan, Mayat toyo, Mayat artis, Mayat  cari, Mayat melayu, Mayat layu, Mayat melay, Mayat malaysia, Mayat indon, Mayat indo, Mayat ndonesia, Mayat takut, Mayat teman, Mayat hantu, Mayat kl, Mayat bf1, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri artis, misteri cari, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon, misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri hantu, misteri kl, misteri bf1, hantu misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu artis, hantu cari, hantu melayu, hantu layu, hantu melay, hantu malaysia, hantu indon, hantu indo, hantu indonesia, hantu takut, hantu teman, hantu hantu, hantu kl, hantu bf1, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, hantu, kl, bf1