Tag Archives: hantu toyo

Batu ajaib

Batu ajaib

[media id=287 width=500 height=400]

Di dunia ini ada sebuah tempat yang bernama lembah kematian di mana tidak ada kehidupan terdapat di sana. Ya, dari namanya kita bisa nebak kalau memang lembah itu sangat mengerikan. Konon, lembah itu juga terdapat batu-batu yang bisa berpindah tempat sendiri alias bisa berjalan tanpa campur tangan manusia.

Batu ajaib tsb dapat bergerak setiap dua sampai tiga tahun, pergerakan batu-batuan ini bervariasi. Ada batu yang dapat berjalan lurus, ada pula yang mempunyai belokan, ke kiri dan ke kanan.

Misteri batu ajaib ini dapat kamu baca di Wikipedia. Ini bukanlah cerita bohongan saja, tapi adalah kisah nyata sebuah tempat di belahan dunia ini. Berikut ini gambar-gambar batu ajaib di lembah kematian.

Batu ajaib, Batu ajaib foto, Batu ajaib gambar, Batu ajaib video, Batu ajaib indon, Batu ajaib  misteri, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri cerita, Batu ajaib aneh, misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu cari, hantu melayu

Penangkapan Hantu Penanggal/Balan-balan ….

Penangkapan Hantu Penanggal/Balan-balan ….

[media id=283 width=500 height=400]

Hantu Penanggal atau juga dikenali sebagai hantu tengelong di negeri Kedah merujuk kepada seseorang, biasanya wanita, yang menuntut ilmu hitam bagi sesuatu kepentingan.

Mereka yang menuntut ilmu ini mampu menceraikan kepala dengan badan mereka dan kepala mereka mampu terbang dengan tali perut terurai-urai. Darah yang menitik dari tali perut mereka dipercayai berbisa dan akan menyebabkan kudis kepada mereka yang terkena.

Mereka yang menuntut ilmu penangalan biasanya akan menyimpan setempayan cuka bagi memeram urat perut mereka agar kecut sebelum bercantum masuk kembali kedalam badan asal mereka. Dipercayai sekiranya tubuh mereka dijumpai orang dan diterbalikkan, kepala mereka akan bercantum secara terbalik, dengan itu rahsia mereka akan terbongkar.

Penangalan dipercayai suka darah perempuan yang bersalin, dan sekiranya mereka menghisap darah tersebut, wanita bersalin itu akan mati akibat tumpah darah. Oleh itu, biasanya disekeliling rumah wanita bersalin (masa dahulu, rumah dibina bertiang), diletakkan sejenis daun yang berduri.

Dipercayai penanggalan takut hendak mendekati rumah tersebut kerana bimbangkan tali perutnya tersangkut kepada duri tersebut.

Ketika penanggalan terbang, ia dipercayai berupa cahaya putih berkilauan, dari urat perut mereka yang terburai itu.

Hantu Penanggalan dikatakan dituntut oleh seseorang wanita bagi membantunya mengekalkan kecantikannya, membunuh musuhnya, menjaga tanaman atau peliharaan daripada pencuri dan lain-lain.Hantu Penanggal dikenali Manananggal atau wakwak dalam masyarakat Filipina.

Hantu ini menyerupai pontianak dalam budaya masyarakat barat. Ia makhluk makan manusia dan ahli sihir yang jahat. Mitos Manananggal popular di wilayah Visayas di Filipina, terutama di provinsi barat Capiz, Iloilo dan Antique.

Manananggal dikatakan takutkan bawang putih dan garam. Makhluk ini juga dikatakan mengelakkan diri dari pisau belati, cahaya, cuka, rempah-ratus dan ekor ikan pari-pari yang dibuat sebagai cemeti. Makhluk yang sama juga dikatakan boleh ditemui di Indonesia.

Berbeza dengan hantu Penanggalan di Malaysia, versi Filipina adalah wanita yang lebih tua tetapi cantik dan mampu menanggalkan badan bukan hanya kepala sahaja.

Hantu Penanggal ni katanya ditangkap di Sabah,dulu masa kecik-kecik ada la baca kisah hantu penanggal atau balan-balan ni kat dalam buku cerita kanak-kanak,masa tu takde rasa apa pun,sebab hanya ilustrasi je kan,kali ni dapat tengok video la pulak wei,uhhh seramnya siang-siang hari ni.

Kepala tu pulak asik goyang-goyang je,betul atau tak,tak dapat la mata cikmin nak pastikan.

Kira hebat la orang yang berjaya menagkapnya,pastu sumbatkan kepala hantu tu dalam plastik beras jek.

Okey la semua,cikmin nak bersiap-siap ni sebab nak berbuka puasa di luar,iftar semalam ada masak Mee Kari tapi tak sempat nak taip resepinya.Lain kali je la ye.Selamat Berbuka buat semua.

Penangkapan Hantu, Penangkapan Hantu foto, Penangkapan Hantu gambar, Penangkapan Hantu video, Penangkapan Hantu indon, Penangkapan Hantu misteri, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri cerita, Penangkapan Hantu aneh, misteri, hantu foto, hantu gambar, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu cari, hantu melayu

Hantu Gunung Ledang

default

Hantu Gunung Ledang

[media id=74 width=500 height=400]

Mountain guide took this video during a campfire at Gunung Ledang (Mt. Ophir) Johor, Malaysia. Nobody saw the “spirit” except him. After taking the video, he went hysterical.

Hantu Gunung Ledang,  Hantu Gunung Ledang misteri, Hantu Gunung Ledang foto, Hantu Gunung Ledang gambar, Hantu Gunung Ledang video, Hantu Gunung Ledang toyol, Hantu Gunung Ledang  cari, Hantu Gunung Ledang melayu, Hantu Gunung Ledang peristiwa, Hantu Gunung Ledang hantu, Hantu Gunung Ledang malaysia, Hantu Cermin hantu, Hantu Gunung Ledang bf1, misteri foto, misteri gambar, misteri video, misteri kawan, misteri toyo, misteri artis, misteri cari, misteri melayu, misteri layu, misteri melay, misteri malaysia, misteri indon,misteri indo, misteri indonesia, misteri takut, misteri teman, misteri hantu, misteri kl, misteri bf1, hantu misteri, hantu foto, Hantu Gunung Ledang, hantu video, hantu kawan, hantu toyo, hantu artis, hantu cari, hantu melayu, hantu layu, hantu melay, hantu malaysia, hantu indon, hantu indo, hantu indonesia, hantu takut, hantu teman, hantu hantu, hantu kl, hantu bf1,misteri, foto hantu, gambar hantu, video hantu, kawan hantu, toyo hantu, cari hantu, hantu melayu, takut hantu, teman hantu, hantu hantu, misteri, foto, gambar, video, kawan, toyo, artis, cari, melayu, layu, melay, malaysia, indon, indo, indonesia, takut, teman, hantu, kl, bf1, hantu ,gunung, ledang